Sitenin solunda giydirme reklamı denemesidir
Sitenin sağında bir giydirme reklam

Berrmak, kaliteli entegre çözümlerini iç piyasa ve Avrupa dışındaki pazarlara da taşıyacak

Sektörel 11.07.2023 - 19:32, Güncelleme: 11.07.2023 - 19:32 4334+ kez okundu.
 

Berrmak, kaliteli entegre çözümlerini iç piyasa ve Avrupa dışındaki pazarlara da taşıyacak

2022’de ihracatını toplam cirosunun yüzde 40’ına ulaştırmayı hedefleyen Berrmak, satış sonrası destek hizmetleri için Almanya’daki kendi ekibini büyütürken, Avrupa’da yeni partner firmalarla anlaşıyor. 2023’te Avrupa dışındaki pazarlarda da yer almayı amaçlayan Berrmak, 2022 bitmeden tüm birimlerini Gebze’de tek bir komplekste toplayacak.
2022’de ihracatını toplam cirosunun yüzde 40’ına ulaştırmayı hedefleyen Berrmak, satış sonrası destek hizmetleri için Almanya’daki kendi ekibini büyütürken, Avrupa’da yeni partner firmalarla anlaşıyor. 2023’te Avrupa dışındaki pazarlarda da yer almayı amaçlayan Berrmak, 2022 bitmeden tüm birimlerini Gebze’de tek bir komplekste toplayacak.   Berrmak, konveyör ve sorter sistemleri üretmek için 1998’de yüzde 100 yerli sermaye ile kuruldu. İstanbul’da 3 ayrı tesiste üretim yapan Berrmak, 2019’da Almanya’da kurduğu Berrmak GmbH ile Avrupa operasyonlarını destekliyor. Şirket, 20 bin metrekarelik üretim alanında, 350 personeliyle kargo, e-ticaret ve lojistik firmalarına anahtar teslim, A'dan Z'ye paket çözümler sunuyor.   Bu çözümleri, mühendislik yaklaşımıyla yüzde 100 kendi bünyelerinde geliştirerek rakiplerinden ayrıştıklarını söyleyen Berrmak Makina Genel Müdürü Bülent Öztürk, “Türkiye'de yüzde yüz kendi sorter çözümlerini üretebilen tek firmayız. Müşterinin ihtiyacına göre kendi portföyümüzde olmayan sorter çözümlerini de başka yurt dışı firmalardan tedarik edip kendi sistemlerimize entegre edebiliyoruz. Aynı zamanda yüzde 100 müşterinin tüm yazılım ve donanımlarına entegre olan bir sistem ortaya koyan, bütünleşik bir operasyon ve yönetim ekolojisi oluşturan bir sistem entegratörüyüz. “ diyerek sorularımızı yanıtladı.   ULUSAL PAZARDA LİDER, AVRUPA ’DA İLK ÜÇTE   Ulusal ve uluslararası pazardaki konumunuz nedir?   Kargo, lojistik, e-ticaret tarafında 2008’de anahtar teslim otomas yon-sorter projelerini yapmaya başladık. Türkiye'de bunu yapan ilk firma olarak Türkiye'deki tüm kapsamlı büyük projeleri biz yaptık diyebiliriz. Öncesinde gıda ve lastik sektörlerine farklı çözümler sunuyorduk.   Şu an portföyümüzde Berrsort Express adlı tepsi tipi otomatik sorterımız ile yine yüzde 100 kendi imalatımız olan BerrModule adlı, ürünleri tekerlerin sağa sola dönmesiyle ayrıştıran bir sorter modülümüz var. Daha düşük kapasitelerde daha modüler çözümlerimiz de mevcut.   Kurulduğumuzdan beri öncüsü olduğumuz ulusal pazarda en büyük paya sahibiz. Uluslararası pazarda son 5 yıldır toplam ciromuzda ihracatın payı artıyor. Avrupa'daki ilk üç firmadan biri olduğumuz teleskopik konveyörde büyük kargo dağıtım firmalarının resmi tedarikçisiyiz. Başka sistem entegratörlerine de teleskopik konveyör sağlıyoruz.   Sorter çözümleri anahtar teslim projelerinde, Türkiye’de üretim yapan bir üretici olmanın maliyet avantajını kalitemizle birleştirerek, Avrupa'daki rakiplerimizle ciddi bir rekabet halindeyiz. Anahtar teslim lojistik çözümlerinde de Avrupa'da birçok kargo veya e-ticaret firmasının doğrudan resmi tedarikçisiyiz ve anahtar teslim projeler yaptık.   AR-GE TEMELLİ DİJİTAL İŞ SÜREÇLERİ   Dijitallleşme stratejiniz ve Ar-Ge yaklaşımınız nasıl?   Ürün ve çözümlerimiz içerikleriyle ciddi yüksek teknoloji gerektirdiği için Ar-Ge faaliyetleri en temel iş süreçlerimizden biri. 2021’de Ar-Ge faaliyetlerimizi daha kapsamlı ve sistematik olarak yürütebileceğimiz Ar-Ge ve Entegrasyon Merkezimizi Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde devreye aldık. Ar-Ge en önemli faaliyet kollarımızdan ve çok ciddi yatırımlar yaptığımız bir alan. Dijitalleşme tarafında son 2 yılda CNC üretim tezgahlarımızın adedini artırıp, CAD-CAM destekli üretim teknolojilerine ciddi yatırımlar yaptık. SAP kurumsal kaynak planlaması yazılımını şirketimize entegre ettik. Üretimde makinelerden doğrudan veri alabilme, üretim-planlama yapabilme, üretim sonuçlarını analiz etme gibi kabiliyetlerimizi artırdık.   Kendi iç malzeme akışlarımızda, depo süreçlerinde -özellikle üç tesiste hizmet verme zorunluluğunun getirdiği bazı zorlukları da aşmak adına- depolarımızda, içerdeki malzeme hareketlerinde bir depo yönetimi yazılımına geçtik. Taşeronlarımız ve tedarikçilerimiz de bu sistemimizle entegre çalıştığından, tedarik zinciri boyunca tüm malzeme hareketlerini planlayıp, izleyip, arşivleyebiliyoruz.   SAP ve depo yönetim sistemimizle entegre çalışan web tabanlı bir satış sonrası destek platformu da oluşturduk. Böylece müşterilerimiz platform üzerinden arızabakım ve destek taleplerini iletip, ticket açabiliyorlar. Böylece hem talepleri oradan almış oluyoruz hem de bunları planlayıp, izleyip, arşivleyebiliyoruz.   MEVCUT VE TEST SÜRECİ DEVAM EDEN İNOVATİF ÜRÜNLER   İç ve dış satışlarınıza katkı yapacak inovatif projeleriniz ve gündemdeki uygulamalarınızı anlatır mısınız?   Yüksek teknoloji gerektiren çözümler sunduğumuz için inovasyon ve Ar-Ge bizim için kaçınılmaz. Kendi sorterlarımız üzerinde geliştirmelerimiz sürekli devam ediyor. Bu yılın ilk aylarında test fazını bitirdiğimiz ve seri üretimine başladığımız BerrModule isimli saatte 6 bin adet ürünü ayrıştırabilen ve normalde piyasada bulunan sorter çözümlerinin ayrıştıramadığı büyüklükteki paketleri bile işleyebilen yeni bir modül çıkarttık.   Şu an özellikle kargo ve lojistikte mini-hub denilen yeni bir konseptle, ana dağıtım merkezleriyle şubeler arasında ikinci bir dağıtım yapan orta ölçekli dağıtım merkezleri stratejileri geliştiriliyor. Özellikle 5-6 bin kapasite yani orta ölçekli diyebileceğimiz hacimlerdeki ürün ayrıştırma ihtiyaçlarının her geçen gün sektörde daha fazla arttığını gözlemledik ve bu ürünü geliştirdik. Bu üründe Türkiye’de ve Avrupa’da ciddi bir pazar ihtiyacı olduğunun farkındayız.   Henüz piyasaya sürmediğimiz, hala prototip ve Ar-Ge süreçleri devam eden, test sürecinde olan yeni ürünlerimiz de var. Yine yüksek kapasiteli bir sorter çözümümüzün de bu süreçleri tamamlamak üzere olduğunu özellikle buradan duyurmak isteriz.   Yaşanan belirsizlik ve savaş ortamının etkilerini bertaraf etmek için neler yapıyorsunuz?   Tüm dünyayı ve özellikle coğrafyamızı etkileyen bu belirsizlik ve savaş durumları ihracat ve üretim yapan bizler gibi firmaları ciddi anlamda etkiliyor. Bu etkileri bertaraf etmek için yoğun uğraşlarımız sürüyor.   Son iki yıldır yaşanan tedarik zinciri krizi teslim sürelerini olumsuz etkiliyor. Bu süreçleri en azından iyileştirmek anlamında tedarikçilerimizle bizlere özel stok tutmaları üzerinde anlaşıyoruz. Biz de kendi iç stoklarımızı artırmaya çalışarak portföyümüze yeni tedarikçiler ekliyoruz. Yeni tedarikçilerden aldığımız ürünleri çeşitli testlerden ve uzun kullanım testlerinden geçiriyoruz. Ekiplerimiz bu noktada oldukça özverili çalışıyorlar.   Şu an pazar payında kısa ve orta vadede ciddi bir daralma öngörmüyoruz. Tabii ki riskleri görmezden gelmiyoruz ama satış hacmi anlamında bir sorunla karşılaşmadığımızı söyleyebilirim.   Başta ihracat olmak üzere 2022 gerçekleşmeleriniz ve hedeflerinizi aktarır mısınız?   2020 ve 2021 yıllarındaki ihracatımız toplam ciromuzun yaklaşık yüzde 20- 25’lerindeydi. Öngörümüz ve satışlarımızın bize gösterdiği şu ki, 2022 ihracatımız toplam ciromuzun yüzde 35’ine belki de yüzde 40’larına kadar ulaşacak. 2022’de Avrupa’daki faaliyetlerimizi artırdığımızı rahatlıkla söyleyebiliriz.   Ürettiğimiz çözümler yaşayan, duraksama ve arızayı kabul etmeyen sistemler. Bu yüzden ihracatımız arttıkça, satış sonrası destek anlamında yükümlülüklerimiz de artıyor. 2022’de Avrupa’da satış sonrası destek anlamında yeni partner firmalar ile anlaşıyoruz. Onlara ciddi anlamda teknik eğitimler veriyoruz ve bu yerel firmaların desteğiyle Avrupa’da birçok yerde satış sonrası destek ekipleri oluşturuyoruz.   Ayrıca Almanya’daki firmamız bünyesinde kendi satış sonrası destek ekibimiz bulunuyor. 2022’de ciddi anlamda odaklandığımız noktalardan biri de bu ekibi genişletmek.   2022’de fizibilite çalışmalarını yaptığımız bir diğer konu ise; ihracatımızı Avrupa ile sınırlı tutmayıp yeni pazarlarda da 2023 yılında hizmet verme hedefimiz. Bu konuda gerekli altyapı, network ve tecrübeye sahibiz. Yeni yatırımlarla birlikte bu yeni pazarlara da güçlü bir şekilde girebileceğimize inanıyoruz.   2022’deki önemli aksiyonlarımız arasında tüm yönetim ve üretim birimlerimizi tek bir kompleks içerisinde bir araya getirmek de var. Berrmak olarak 2022 bitmeden, şu an kaynaklarımızı aktarmaya başladığımız Gebze bölgesine taşınmış olacağız.
2022’de ihracatını toplam cirosunun yüzde 40’ına ulaştırmayı hedefleyen Berrmak, satış sonrası destek hizmetleri için Almanya’daki kendi ekibini büyütürken, Avrupa’da yeni partner firmalarla anlaşıyor. 2023’te Avrupa dışındaki pazarlarda da yer almayı amaçlayan Berrmak, 2022 bitmeden tüm birimlerini Gebze’de tek bir komplekste toplayacak.

2022’de ihracatını toplam cirosunun yüzde 40’ına ulaştırmayı hedefleyen Berrmak, satış sonrası destek hizmetleri için Almanya’daki kendi ekibini büyütürken, Avrupa’da yeni partner firmalarla anlaşıyor. 2023’te Avrupa dışındaki pazarlarda da yer almayı amaçlayan Berrmak, 2022 bitmeden tüm birimlerini Gebze’de tek bir komplekste toplayacak.


 
Berrmak, konveyör ve sorter sistemleri üretmek için 1998’de yüzde 100 yerli sermaye ile kuruldu. İstanbul’da 3 ayrı tesiste üretim yapan Berrmak, 2019’da Almanya’da kurduğu Berrmak GmbH ile Avrupa operasyonlarını destekliyor. Şirket, 20 bin metrekarelik üretim alanında, 350 personeliyle kargo, e-ticaret ve lojistik firmalarına anahtar teslim, A'dan Z'ye paket çözümler sunuyor.
 
Bu çözümleri, mühendislik yaklaşımıyla yüzde 100 kendi bünyelerinde geliştirerek rakiplerinden ayrıştıklarını söyleyen Berrmak Makina Genel Müdürü Bülent Öztürk, “Türkiye'de yüzde yüz kendi sorter çözümlerini üretebilen tek firmayız. Müşterinin ihtiyacına göre kendi portföyümüzde olmayan sorter çözümlerini de başka yurt dışı firmalardan tedarik edip kendi sistemlerimize entegre edebiliyoruz. Aynı zamanda yüzde 100 müşterinin tüm yazılım ve donanımlarına entegre olan bir sistem ortaya koyan, bütünleşik bir operasyon ve yönetim ekolojisi oluşturan bir sistem entegratörüyüz. “ diyerek sorularımızı yanıtladı.
 
ULUSAL PAZARDA LİDER, AVRUPA ’DA İLK ÜÇTE
 
Ulusal ve uluslararası pazardaki konumunuz nedir?
 
Kargo, lojistik, e-ticaret tarafında 2008’de anahtar teslim otomas yon-sorter projelerini yapmaya başladık. Türkiye'de bunu yapan ilk firma olarak Türkiye'deki tüm kapsamlı büyük projeleri biz yaptık diyebiliriz. Öncesinde gıda ve lastik sektörlerine farklı çözümler sunuyorduk.
 
Şu an portföyümüzde Berrsort Express adlı tepsi tipi otomatik sorterımız ile yine yüzde 100 kendi imalatımız olan BerrModule adlı, ürünleri tekerlerin sağa sola dönmesiyle ayrıştıran bir sorter modülümüz var. Daha düşük kapasitelerde daha modüler çözümlerimiz de mevcut.
 
Kurulduğumuzdan beri öncüsü olduğumuz ulusal pazarda en büyük paya sahibiz. Uluslararası pazarda son 5 yıldır toplam ciromuzda ihracatın payı artıyor. Avrupa'daki ilk üç firmadan biri olduğumuz teleskopik konveyörde büyük kargo dağıtım firmalarının resmi tedarikçisiyiz. Başka sistem entegratörlerine de teleskopik konveyör sağlıyoruz.
 
Sorter çözümleri anahtar teslim projelerinde, Türkiye’de üretim yapan bir üretici olmanın maliyet avantajını kalitemizle birleştirerek, Avrupa'daki rakiplerimizle ciddi bir rekabet halindeyiz. Anahtar teslim lojistik çözümlerinde de Avrupa'da birçok kargo veya e-ticaret firmasının doğrudan resmi tedarikçisiyiz ve anahtar teslim projeler yaptık.
 
AR-GE TEMELLİ DİJİTAL İŞ SÜREÇLERİ
 
Dijitallleşme stratejiniz ve Ar-Ge yaklaşımınız nasıl?
 
Ürün ve çözümlerimiz içerikleriyle ciddi yüksek teknoloji gerektirdiği için Ar-Ge faaliyetleri en temel iş süreçlerimizden biri. 2021’de Ar-Ge faaliyetlerimizi daha kapsamlı ve sistematik olarak yürütebileceğimiz Ar-Ge ve Entegrasyon Merkezimizi Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde devreye aldık. Ar-Ge en önemli faaliyet kollarımızdan ve çok ciddi yatırımlar yaptığımız bir alan.

Dijitalleşme tarafında son 2 yılda CNC üretim tezgahlarımızın adedini artırıp, CAD-CAM destekli üretim teknolojilerine ciddi yatırımlar yaptık. SAP kurumsal kaynak planlaması yazılımını şirketimize entegre ettik. Üretimde makinelerden doğrudan veri alabilme, üretim-planlama yapabilme, üretim sonuçlarını analiz etme gibi kabiliyetlerimizi artırdık.
 
Kendi iç malzeme akışlarımızda, depo süreçlerinde -özellikle üç tesiste hizmet verme zorunluluğunun getirdiği bazı zorlukları da aşmak adına- depolarımızda, içerdeki malzeme hareketlerinde bir depo yönetimi yazılımına geçtik. Taşeronlarımız ve tedarikçilerimiz de bu sistemimizle entegre çalıştığından, tedarik zinciri boyunca tüm malzeme hareketlerini planlayıp, izleyip, arşivleyebiliyoruz.
 
SAP ve depo yönetim sistemimizle entegre çalışan web tabanlı bir satış sonrası destek platformu da oluşturduk. Böylece müşterilerimiz platform üzerinden arızabakım ve destek taleplerini iletip, ticket açabiliyorlar. Böylece hem talepleri oradan almış oluyoruz hem de bunları planlayıp, izleyip, arşivleyebiliyoruz.
 
MEVCUT VE TEST SÜRECİ DEVAM EDEN İNOVATİF ÜRÜNLER
 
İç ve dış satışlarınıza katkı yapacak inovatif projeleriniz ve gündemdeki uygulamalarınızı anlatır mısınız?
 
Yüksek teknoloji gerektiren çözümler sunduğumuz için inovasyon ve Ar-Ge bizim için kaçınılmaz. Kendi sorterlarımız üzerinde geliştirmelerimiz sürekli devam ediyor. Bu yılın ilk aylarında test fazını bitirdiğimiz ve seri üretimine başladığımız BerrModule isimli saatte 6 bin adet ürünü ayrıştırabilen ve normalde piyasada bulunan sorter çözümlerinin ayrıştıramadığı büyüklükteki paketleri bile işleyebilen yeni bir modül çıkarttık.
 
Şu an özellikle kargo ve lojistikte mini-hub denilen yeni bir konseptle, ana dağıtım merkezleriyle şubeler arasında ikinci bir dağıtım yapan orta ölçekli dağıtım merkezleri stratejileri geliştiriliyor. Özellikle 5-6 bin kapasite yani orta ölçekli diyebileceğimiz hacimlerdeki ürün ayrıştırma ihtiyaçlarının her geçen gün sektörde daha fazla arttığını gözlemledik ve bu ürünü geliştirdik. Bu üründe Türkiye’de ve Avrupa’da ciddi bir pazar ihtiyacı olduğunun farkındayız.
 
Henüz piyasaya sürmediğimiz, hala prototip ve Ar-Ge süreçleri devam eden, test sürecinde olan yeni ürünlerimiz de var. Yine yüksek kapasiteli bir sorter çözümümüzün de bu süreçleri tamamlamak üzere olduğunu özellikle buradan duyurmak isteriz.
 
Yaşanan belirsizlik ve savaş ortamının etkilerini bertaraf etmek için neler yapıyorsunuz?
 
Tüm dünyayı ve özellikle coğrafyamızı etkileyen bu belirsizlik ve savaş durumları ihracat ve üretim yapan bizler gibi firmaları ciddi anlamda etkiliyor. Bu etkileri bertaraf etmek için yoğun uğraşlarımız sürüyor.
 
Son iki yıldır yaşanan tedarik zinciri krizi teslim sürelerini olumsuz etkiliyor. Bu süreçleri en azından iyileştirmek anlamında tedarikçilerimizle bizlere özel stok tutmaları üzerinde anlaşıyoruz. Biz de kendi iç stoklarımızı artırmaya çalışarak portföyümüze yeni tedarikçiler ekliyoruz. Yeni tedarikçilerden aldığımız ürünleri çeşitli testlerden ve uzun kullanım testlerinden geçiriyoruz. Ekiplerimiz bu noktada oldukça özverili çalışıyorlar.
 
Şu an pazar payında kısa ve orta vadede ciddi bir daralma öngörmüyoruz. Tabii ki riskleri görmezden gelmiyoruz ama satış hacmi anlamında bir sorunla karşılaşmadığımızı söyleyebilirim.
 
Başta ihracat olmak üzere 2022 gerçekleşmeleriniz ve hedeflerinizi aktarır mısınız?
 
2020 ve 2021 yıllarındaki ihracatımız toplam ciromuzun yaklaşık yüzde 20- 25’lerindeydi. Öngörümüz ve satışlarımızın bize gösterdiği şu ki, 2022 ihracatımız toplam ciromuzun yüzde 35’ine belki de yüzde 40’larına kadar ulaşacak. 2022’de Avrupa’daki faaliyetlerimizi artırdığımızı rahatlıkla söyleyebiliriz.
 
Ürettiğimiz çözümler yaşayan, duraksama ve arızayı kabul etmeyen sistemler. Bu yüzden ihracatımız arttıkça, satış sonrası destek anlamında yükümlülüklerimiz de artıyor. 2022’de Avrupa’da satış sonrası destek anlamında yeni partner firmalar ile anlaşıyoruz. Onlara ciddi anlamda teknik eğitimler veriyoruz ve bu yerel firmaların desteğiyle Avrupa’da birçok yerde satış sonrası destek ekipleri oluşturuyoruz.
 
Ayrıca Almanya’daki firmamız bünyesinde kendi satış sonrası destek ekibimiz bulunuyor. 2022’de ciddi anlamda odaklandığımız noktalardan biri de bu ekibi genişletmek.
 
2022’de fizibilite çalışmalarını yaptığımız bir diğer konu ise; ihracatımızı Avrupa ile sınırlı tutmayıp yeni pazarlarda da 2023 yılında hizmet verme hedefimiz. Bu konuda gerekli altyapı, network ve tecrübeye sahibiz. Yeni yatırımlarla birlikte bu yeni pazarlara da güçlü bir şekilde girebileceğimize inanıyoruz.
 
2022’deki önemli aksiyonlarımız arasında tüm yönetim ve üretim birimlerimizi tek bir kompleks içerisinde bir araya getirmek de var. Berrmak olarak 2022 bitmeden, şu an kaynaklarımızı aktarmaya başladığımız Gebze bölgesine taşınmış olacağız.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.