TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Ticimax Ar-Ge altyapısından aldığı güçle dünya ile rekabet ediyor

Ticimax, sürekli güncelleyerek, dünyada rekabet edecek hale getirdiği altyapısı, inovatif ve rekabetçi çözümlerinin yanı sıra yaptığı işbirlikleriyle yakaladığı büyüme hızını 2022’de iki katına çıkarıp, ülke hedefli büyümeler gerçekleştirecek. Ticimax, işletmeleri e-ihracatta destekleyici iş birliklerini de duyurmaya hazırlanıyor.


 
Ticimax 17 yıldır çok sayıda yerli ve yabancı e-ticaret ve e-ihracat sitesine altyapı hizmeti sunuyor.  Kurulum aşamasından eğitimlerine kadar e-ticarette uçtan uca hizmet ve çözümlerini Ar-Ge merkezinde sürekli güncelleyip çeşitlendiren Ticimax, görsel arama yazılımını da devreye almaya hazırlanıyor. Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli dünya standartlarında kalite ve veri güvenliğine dayalı çalışmalarını sorularımızı yanıtlayarak anlattı.
 
360 DERECE E-TİCARET ALTYAPISI
 
Ticimax neler yapar, hizmetleriniz ve çalışmalarınızdan biraz bahseder misiniz?
 
2005’te kurulan Ticimax, Boğaziçi Üniversitesi Teknoparkı’ndaki Ar-Ge merkezi ve 200’e yakın çalışanıyla, yerli ve yabancı 14 binin üzerinde e-ticaret ve e-ihracat sitesine altyapı sağlıyor. İnternetten alışveriş yapmak için girdiğiniz her 10 siteden 5’ini biz yapıyoruz diyebilirim.
 
E-ticaret ve e-ihracat site kurulumundan eğitimlerine kadar e-ticarette uçtan uca her kademede hizmet ve çözümlerimiz mevcut. Canlı yayında satış, depo yazılımı, mobil uygulama çözümleri, yerli ve yabancı pazar yeri entegrasyonları, arama motoru optimizasyonu, müşteri deneyimi teknolojileri ve e-ihracat modülleri gibi sektörün ihtiyacı olan teknolojileri geliştiriyoruz.
 
E-ticaret altyapısında neredeyse her noktaya dokunan 360 derece e-ticaret yazılımımız var. Ayrıca Ticimax Akademi bünyesinde 7 yıldır ücretsiz e-ticaret eğitimleri veriyoruz. Özellikle bu sektörde kendisini geliştirmek isteyen gençleri eğitimlerimize bekliyoruz.
 
Marketlere yönelik, lokasyon bazlı e-ticaret altyapısını da hizmete sunmaya başladık. Mahalle marketleri de artık, kendi siteleri üzerinden online satışa başlayabilecek. Bu yıl devreye alacağımız bir yenilik de görsel arama yazılımı. Artık müşteri siteye girdiğinde beğendiği bir ürünün fotoğrafını yükleyerek benzer ürünleri kolayca bulabilecek.
 
Şirketinizin temel faaliyetlerini,  müşterilerinize sunduğunuz ürün ya da hizmetleri nasıl özetlersiniz?
 
İşletmelerin markalarına değer katarak sadece kendi e-ticaret sitelerinde değil, tüm pazaryerlerinde de satış yapmalarını sağlıyoruz; yani tek ekrandan onlarca pazaryerini de yönetebiliyor işletmeler. Sadece satış değil uçtan uca tüm e-ticaret süreçlerinde varız diyebilirim. Ürünü sattıktan sonra, depodan lojistiğe, lojistikten müşteri hizmetlerine, müşteri hizmetlerinden iade süreçlerine kadar tüm operasyonu Ticimax’ın çözümleriyle yönetebiliyor işletmeler.
 
Yapmış olduğumuz yazılımlarla satış dönüşümlerini artırıyor, depo ve lojistik maliyetlerini neredeyse yarı yarıya düşüyoruz. Ücretsiz e-ticaret eğitimlerimizle işletme ve kişileri bilinçlendiriyor, e-ticaret sektöründe de istihdama katkı sağlıyoruz. Canlı yayında satış, mobil uygulama çözümleri, arama motoru optimizasyonu, müşteri deneyimi teknolojileri ve e-ihracat modülleri gibi sektörün ihtiyacı olan yüzlerce teknolojiyi de geliştiriyoruz.
 
GÜCÜNÜ AR-GE’DEN ALAN ÇÖZÜMLER
 
Şirketinizin sektörünüzdeki güçlü yanları nelerdir?
 
En güçlü yanımız, Ar-Ge’ye yatırım yapmamız. Sektördeki boşlukları hızla dolduracak yazılım ve modülleri Boğaziçi Üniversitesi Teknoparkı’ndaki Ar-Ge merkezimizde geliştiriyoruz. Kendi gerçek bulut altyapısını kuran tek şirketiz diyebilirim. Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalıyor.
 
Sadece e-ticaret yazılımı ile sınırlı kalmayıp, müşterilerimizin iyi bir deneyim sunarak satışlarını artırmalarında önemli rol oynarken, operasyonlarına da katkı sağlıyoruz. Örneğin, depo yazılımımız yüzde 50’ye yakın daha az personelle hatasız, şikayetsiz sipariş gönderimini sağlıyor.
 
Bankalar, üniversiteler, kargo firmaları ve sosyal medya platformları gibi kurumlarla sürekli işbirliği halindeyiz. En son Facebook ile yaptığımız iş birliğiyle, müşterilerimiz dijital reklam operasyonlarını kendi panelleri üzerinden kolayca gerçekleştirebiliyor. Şu anda tüm müşteri ve müşteri adaylarımıza 750 TL‘lik Facebook & Instagram reklamını da hediye ediyoruz.
 
İlk satışını yapması için Facebook’tan Ticimax müşterileri için aldığımız bu desteğin benzerini kargo şirketleriyle anlaşmalar yaparak da sağlıyoruz. Ticimax müşterileri yüzde 50 ‘ye varan indirimli fiyatlarla kargolarını gönderebiliyorlar. Dijital pazarlama ve sosyal medya konusunda hiçbir uzmanlığı olmayanlar da istediği ürünün veya hizmetin reklamını, sağladığımız altyapı üzerinden verebiliyor.
 
İstanbul Üniversitesi işbirliğinde başlattığımız “E-ticaret uzmanlığı sertifika programı”,  girişimciler ve KOBİ’ler ile e-ticaret alanında kariyer yapmak isteyen herkese açık. Bu tür kurumsal işbirliklerine önem veriyor, sektörü geliştirmek ve yeni uzmanlar kazandırmak için gerekeni yapıyoruz.
 
TESCİLLENEN KALİTESİ VE VERİ GÜVENLİĞİ İLE BÜYÜDÜ
 
Ticimax 2021 yılında neler yaptı?
 
Türkiye’de ISO ve PCI DSS sertifikası bulunan ilk ve tek e-ticaret altyapı firması olduk. Böylece kalite ve veri güvenliği bakımından uluslararası standartlara göre onaylanmış olduk. Veri güvenliği öncelikli bir konu haline geldiği için, bu sertifikaya sahip firmaları bir adım yukarı taşıyacaktır.
 
2021’de depo yazılımımızı da güncelledik ve canlı yayında satış modülümüzü devreye aldık. Yüzde 50’yi aşan bir büyüme gerçekleştirdik. Yeni istihdam alanları yarattık. Üç binin üzerinde yeni e-ticaret ve e-ihracatçıya eğitim verdik. Yaptığımız Ar-Ge yatırımlarının ekmeğini yedik diyebiliriz. Her boyuttan işletme için, sadece vitrinler değil deneyimler geliştirdik.
 
YURT İÇİNDE VE YURT DIŞINDA BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK
 
2022 hedefleriniz ve ajandanız hakkında bilgi alabilir miyiz?
 
2022’de iki kat büyüme ön görürken, Türkiye’deki pazar payımızı daha da artırmayı hedefliyoruz. E-ticaret altyapımızdaki farklı geliştirmelerin testlerini tamamlamak üzereyiz. Müşterilerimize yüksek standartları, inovatif ürünleri sunmaya, pazarda rekabetçi olmalarına bu yılda yardımcı olacağız. Yaptığımız iş birlikleriyle işletmelerimizin her anında yanında olacağız. Çok iyi bir vitrinle birlikte harika deneyimler geliştirmeyi sürdüreceğiz.
 
Yazılımımızı dünyada rekabet edecek hale getirdik. Avrupa ve Ortadoğu da 100’ü aşkın müşterimiz var. 2022 yurt dışına da ağırlık verdiğimiz, ülke hedefli büyümeler gerçekleştireceğimiz bir yıl da olacak.
 
E-ticaret sektörü 2022‘de de ciddi anlamda büyüyecek. Bu yıl diğer yıllardan farklı olarak e-ihracatın çok büyüyeceğini, işletmelerin e-ticaret ile birlikte asıl olarak e-ihracat yapacağını düşünüyorum. Yazılımımız yıllardır buna hazır, 2021’de e-ihracat yapan müşterilerimiz yüzde 35’in üzerinde büyüme gerçekleştirdiler.
 
2022‘de 50’nin üzerine çıkacağını düşünüyorum. İşletmelerimizi desteklemek için yurt dışına yapacakları satışlar için de güzel iş birliklerimizi duyuracağız. İndirimli kargo gönderileri, ödeme sistemleri gibi.
 
KOBİ’LER VE E-İHRAcAT GÜNDEMİ BELİRLEYEcEK
 
2022’de, dijitalleşmedeki 3 önceliğinizi paylaşır mısınız?
 
Firmalarımız ama özellikle KOBİ’lerimiz için e-ihracatın sektörümüzde birincil öncelik olacağını düşünüyorum. 2022’nin ayak seslerini 2021’de duymaya başladık. 2021 e-ihracat yılı oldu, ciro ve adet bazında yaklaşık yüzde 50 büyüme gerçekleşti. Firmalarda e-ihracat ile ürünlerini Türkiye’de olduğundan daha yüksek fiyatlara satabilecekleri konusunda bir bilinç oluştu.
 
Büyümeye kur farklılıklarının yanı sıra ödeme sistemlerinin çeşitlenmesi ve kargo operasyonlarının büyümesi de katkı sağladı. E-ihracatta KOBİ ve küçük ölçekli işletmelerin payı yüzde 35 seviyesinde. 2022’de bu oranın da artacağını ön görüyoruz. E-ihracat da totalde 2022’de büyüyecek.
 
Ticimax olarak, e-ticaret altyapımız ve e-ihracat modüllerimizi devamlı güncelleyerek yeni talepleri karşılamayı sürdüreceğiz. 
 
GELİŞEN VE DÖNÜŞTÜREN TEKNOLOJİLER
 
Size göre 3 önemli teknolojiyi paylaşır mısınız?
 
İlki Metaverse ve tüm alanları olduğu gibi e-ticareti de dönüştürecek. İnsanlar bu sanal evrende avatarlarıyla gezerek alışveriş yapacaklar. Birçok global marka bu evrende yerlerini alıyor. İkincisi her geçen gün gelişip, çeşitlenerek e-ticaret hacmini Türkiye’de ve dünyada büyütmeye devam eden ödeme teknolojileri. Son olarak analitiği önemsiyorum. Tüketici davranışlarını modellemek ve doğru kişiye doğru ürünü satmak için verinin gücünden daha etkin bir şey yok.
Arimars, metaevrenin global oyuncularıyla rekabet ediyor
İşletmelerin IT'si mouse'tan cloud'a Eclit'e emanet
“Gıda ekosisteminin kadın girişimcilere ihtiyacı var”
MİA, fark yaratacak gelecek teknolojilerine odaklanıyor
TİM ve ihracatçı birlikler ile ilgili düzenlemeleri içeren kanun teklifi
Packupp, hızlı teslimatta büyümesini sürdürecek
AB'nin çelik ürünlerinde Türkiye’ye karşı uyguladığı korunma önlemleri uluslararası ticaret kurallarına aykırı bulundu
Alışan Lojistik'ten kadınlara çok yönlü destek
H-ÜFE’de yıllık yüzde 80,62 artış
AkLease’den Çevreci Yatırımlara Yeni Kaynak
SAS “Öncü kadın Dostu” uygulamalarıyla ilham veriyor
Wilo, çalışma kültürüyle endüstride fark yaratıyor
ASAŞ 6 kıtaya yaptığı satışlarla büyümesini sürdürüyor
Türkiye, NATO Siber Güvenlik Tatbikatı’nda dokuzunculuk elde etti
GlassHouse ekip ruhuna dayalı teknolojik deneyim sunuyor
İş Bankası'ndan karbonsuz ekonomiye destek
MechSoft'a “Harika İş Yeri Sertifikası”
Turizm yatırımcılarının 16 Mayıs’ta İstanbul’da bir araya geliyor
Enerji faturasında yüzde 154,7 artış
Merkez Bankası yıl sonu enflasyon tahminini 19,6 puan yükseltti
İş Leasing Türkiye’nin enerjisine yatırım yapıyor
THY’nin ilk çeyrek net karı 161 milyon dolar
BDDK ticari krediler için risk ağırlığını yüzde 200’e yükseltti
Akbank Yatırım’dan metaverse ile elektrikli ve otonom araç fonu
Şişecam yatırım ve büyümede hız kesmiyor