TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Milli ve yerli marka olmaktan gurur duyuyoruz

Aromsa Satış, Pazarlama ve Ar-Ge’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, aynı zamanda şirketin ikinci kuşak temsilcisi Melis Yasa Aytaman ile firmanın katma değerli üretim ve yenilikçilik politikasını konuştuk.


Aromsa’yı tanıyabilir miyiz?

Aromsa 1982 yılında kuruldu. Türkiye’deki yerli ve uluslararası birçok gıda üreticisinin aroma tedarikçisiyiz ve 50 ülkeye ihracat yapıyoruz. Gıda dışında ilaç, hayvan yemi ve nargile tütünü diğer aroma tedarik ettiğimiz sektörlerdir. 1990 itibarıyla Gebze OSB’de beş fabrikada Ar-Ge, inovasyon, kalite güvence ve üretim faaliyetlerimizi gerçekleştiriyoruz.

İnşaatı devam altıncı fabrikamızın açılışını 2019 ikinci çeyreğinde yapmayı planlıyoruz. Geniş dağıtım ağımız ve bayilerimiz ile Türkiye’nin her noktasına, çözüm ortağı olarak ürünlerimizi ulaştırıyoruz. Paralelde, Almanya tesislerimizde Ar-Ge, inovasyon ve üretim kapasitemizi arttırmak için yatırımlarımız sürüyor. Satışlarımızın %40’ı ihracat olup bu oranı arttırmayı hedefliyoruz.


Sizi markalaştıran ve pozitif ayrıştıran elementler nelerdir?

Aromsa’yı sektöründe pozitif ayrıştıran en önemli etken katma değeri yüksek ürünler üretmesidir. Katma değerli ürün üreticisi sıralamasında ilk 500’ün içindeyiz. Kurulduğumuz günden beri var olan Ar-Ge tesislerimiz 2013 yılında T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenmiştir. Aromsa, her yıl Ar-Ge için büyük kaynak ayırmaktadır. Bu oran Türkiye’de ortalama %1 iken Aromsa, 2017 yılında toplam cirosunun %7’sini Ar-Ge faaliyetlerine harcamıştır.

Ürün tasarımından reçete oluşturmaya, ürün uygulamasından duyusal panel değerlendirmelerine kadar bütüncül ve yenilikçi çözümler sunuyoruz. Aromsa’nın hem Türkiye’de hem de ihracat yaptığı ülkelerde başarılı bir marka olması; bitmiş ürün desteği, reçete bilgisi ve her türlü pazar araştırması yaparak sadece aroma tedarikçisi değil çözüm ortağı olmasına bağlıdır. Ayrıca Aromsa olarak yerli istihdama katkımız da oldukça büyük. Kadınların iş hayatına katkısının ve başarımızdaki payının artması için kadın istihdamını destekliyoruz. Çalışanlarımızın %50’sini kadınlar oluşturuyor.


Gıda sektöründe markalaşma ve Ar-Ge’nin öneminden bahseder misiniz?

Gıda sektörü çok dinamik ve yeniliklere açık. Tüketicilerin ürün tercihindeki en önemli kriteri hala lezzettir. İşte burada bize önemli rol düşüyor. Dünyadaki trendleri takip edip o doğrultuda ürün geliştirmek, o ürüne uygun aromayı üretmek işimizin temelini oluşturuyor. Ar-Ge kapasitemizi arttırmak için hem GOSB’deki altıncı fabrikamızda hem de Almanya’daki tesisimizde yatırımlara eş zamanlı devam ediyoruz. Ar-Ge çalışanlarımızın hepsi, alanlarında uzman kişiler. Genellikle yeni mezunları bünyemize katıp alanında en iyiyi yetiştirmek için çalışanlarımıza yatırım yapıyoruz. Uzun süredir bizimle çalışan iş arkadaşlarımızla ortak bir hedefe doğru
beraber yol alıyoruz.


Yerli üretime olan somut faydanızı rakamlarla öğrenebilir miyiz?

Katma değeri yüksek ürünler üretiyor ve yerli istihdama ciddi katkı sağlıyoruz. Katma değerli ürün üreticisi sıralamasında ilk 500’ün içindeyiz. Gıda sektöründe artan rekabet şartlarında kaliteden taviz vermeden en kaliteli ve inovatif ürünleri üretmeye ve çözüm ortağı olarak en iyi hizmeti sunmaya devam etmek hedeflerimiz arasındadır. 36 senedir %100 Türk sermayeli tek aroma üreticisi olmaktan, ihracat yaparak ülkemizi en iyi şekilde temsil etmekten, milli ve yerli marka olmaktan gurur duyuyoruz.