TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

KFC, lezzetli, eğlenceli, gerçek ve cesur marka DNA’sı ile daha çok noktada olacak

Big KFC Burger lansmanıyla 2022’ye güçlü başlayan KFC Türkiye, en sevilen, en güvenilen ve en hızlı büyüyen QSR markası olmayı hedefliyor. Dijital pazar payını daha da kuvvetlendirip, 15 yeni ilde 100’den fazla restoran açmayı planlayan KFC, ayrışan lezzetini daha çok misafirle buluşturup cirosunu da yükseltecek.


KFC, lezzetli, eğlenceli, gerçek ve cesur marka DNA’sı ile daha çok noktada olacak
 

 
KFC 33 yıllık Türkiye yolculuğunu 2020’den beri İŞ Gıda bünyesinde sürdürüyor. 92 yıllık global marka birikimi ve tüketicilerin iç görüsüyle şekillenen KFC’nin fark yaratan çok duyulu lezzetini yeni restoranlar ve dijital kanallardan daha çok kişiyle buluşturacaklarını belirten KFC Türkiye CMO'su Özkan Özyavuz ile konuştuk.
 
Kariyer yolculuğunuzda KFC’nin önemi nedir?
 
Uzun yıllar telekomünikasyon sektöründe çalıştıktan sonra dünyaca ünlü bir özel sermaye şirketinin yönettiği Türkiye’nin en büyük spor kulübü zincirinin Pazarlama Direktörü oldum. 2020 sonunda ise yolum KFC Türkiye ile kesişti.
 
Dünyaca bilinen ve takdir edilen bir markanın parçası olmak beni yüreklendiriyor. Global yol haritamız doğrultusunda Türkiye’deki tüketicilerimizi dinleyip, terzi işi bir pazarlama stratejisi oluşturuyoruz. Dünyadaki farklı kültürlerle iç içe geçmiş 92 yıllık bir marka birikiminden yararlanmak, insan odaklı yaklaşımını işimizin kalbine almak başarı için elimizi çok güçlendiriyor.
 
Bir yıl gibi kısa bir sürede KFC Türkiye olarak ilk Effie’miz dahil 4 prestijli organizasyonda toplam 8 ödüle layık görülmek bu yolculuğu benim açımdan daha da değerli kılıyor.
 
ÇOK DUYULU BİR LEZZET YOLCULUĞU
 
Faaliyetlerinizde fark yaratan noktalar nelerdir?
 
Birleştirici gücü olduğuna inandığım paylaşımlık lezzetlerden oluşan ikonik kovalarımız ve 11 baharatlı özel tarifimizle sektörde farklı bir yere sahibiz. Misafirlerimizin altını çizdiği lezzetimizi, çok duyulu bir lezzet yolculuğu ve yenilikçi medya kullanımlarımızla anlatarak birçok ilke imza attık.
 
Güçlü pazarlama ekibimiz ve alanlarında pozitif ayrışan ajanslarımızla fark yaratan işlere imza atıyoruz. Veri odaklı bakış açımızın çekirdeğindeki Futurebright ve Deeper; Lezzet Korosu ve Yeminli Lezzet Tercümanı gibi ses getiren kampanyalarımızı yaratan Blab; medyada roadblock ve üstün dijital hedeflemeyle erişimimizi en üst seviyeye taşıyan Carat, tüm bunlarla paralel entegre kampanya yönetimi ve influencer iletişiminde ses getiren Golin İstanbul yanımızdaydı.
 
Hızlı servis restoran sektöründe bir global marka olarak pazarlama tarafında nasıl bir yaklaşımınız var?
 
Ana hedef kitlemiz gençler için eğlenceli, gerçek ve cesur marka DNA’mızla paralel iletişim çalışmalarımızı tasarlarken; global bilgi birikiminden esinlenip, tüketicilerimizin iç görüsünü odağımıza alıyoruz.
 
Yeni ürünümüz Big KFC Burger’in lansmanında farklı pazarlardaki benzer ürün lansmanlarındaki öğrenimlerden beslenip, ürün çalışmalarımızı lokal araştırmalarla iyileştirdik. Pusulamızı her daim misafire yönlendirmenin mutluluğunu iş ve marka algısı sonuçlarımızla bir kez daha yaşadık.
 
GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE BÜYÜMESİNİ SÜRDÜRECEK     
 
KFC Türkiye pazarlama departmanının 2022 hedefleri ve ilk çeyrek gerçekleşmeleri nasıl?
 
En sevilen, en güvenilen ve en hızlı büyüyen QSR markası olmayı hedefliyoruz. 2020’nin son çeyreğinden beri 80 yeni restoran açtık. Bu yıl da 15 yeni ilde 100’ün üzerinde restoran açıp, ayrıştırıcı gücünden faydalandığımız lezzetimizi pazarlama stratejimizin kalbinde tutacağız.
 
Big KFC Burger lansmanıyla 2022’ye güçlü başladık ve ilk çeyrekte belirgin bir ticari başarıya ulaştık. Yılın kalan kısmında da tüketicimizi iç görü odaklı güçlü iletişimlerimizle buluşturacağız. Dijital alandaki pazar payımızı daha da kuvvetlendireceğiz. Restoran büyümemizle paralel, ciro ve misafir adedi artışını daha da yukarıya taşımayı hedefliyoruz.
Arimars, metaevrenin global oyuncularıyla rekabet ediyor
İşletmelerin IT'si mouse'tan cloud'a Eclit'e emanet
“Gıda ekosisteminin kadın girişimcilere ihtiyacı var”
MİA, fark yaratacak gelecek teknolojilerine odaklanıyor
Packupp, hızlı teslimatta büyümesini sürdürecek
TİM ve ihracatçı birlikler ile ilgili düzenlemeleri içeren kanun teklifi
AB'nin çelik ürünlerinde Türkiye’ye karşı uyguladığı korunma önlemleri uluslararası ticaret kurallarına aykırı bulundu
Alışan Lojistik'ten kadınlara çok yönlü destek
Wilo, çalışma kültürüyle endüstride fark yaratıyor
SAS “Öncü kadın Dostu” uygulamalarıyla ilham veriyor
H-ÜFE’de yıllık yüzde 80,62 artış
AkLease’den Çevreci Yatırımlara Yeni Kaynak
ASAŞ 6 kıtaya yaptığı satışlarla büyümesini sürdürüyor
Türkiye, NATO Siber Güvenlik Tatbikatı’nda dokuzunculuk elde etti
GlassHouse ekip ruhuna dayalı teknolojik deneyim sunuyor
İş Bankası'ndan karbonsuz ekonomiye destek
MechSoft'a “Harika İş Yeri Sertifikası”
Merkez Bankası yıl sonu enflasyon tahminini 19,6 puan yükseltti
Turizm yatırımcılarının 16 Mayıs’ta İstanbul’da bir araya geliyor
Enerji faturasında yüzde 154,7 artış
İş Leasing Türkiye’nin enerjisine yatırım yapıyor
BDDK ticari krediler için risk ağırlığını yüzde 200’e yükseltti
THY’nin ilk çeyrek net karı 161 milyon dolar
Nisan ayı ekonomik güven endeksinde gerilem
MNG Kargo sektörde öncü projeleriyle büyümeyi sürdürüyor