TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖREL HABER PORTALI

Arimars, metaevrenin global oyuncularıyla rekabet ediyor

Arimars, dijital gerçeklik teknolojilerini kullanarak kendi ekibiyle geliştirdiği Nextar Metaevren ile teknolojik olarak dünyadaki emsalleriyle yarışacak noktaya ulaştı. Şirket, mobil cihazlar dahil tüm platformlardaki büyük tarayıcılarla uyumlu olan Nextar Metaevren’i 2023 ve sonrasında global pazarlarda yaygınlaştırmayı hedefliyor.



Arimars, markaların 3 boyutlu sanal ortam ve deneyimleri için yazılım platformu sunan vizyoner bir teknoloji firması olarak konumlanıyor. Şirket, 3D bulut platformu aracılığıyla, markaların web siteleri, mobil uygulamaları ve sosyal kanallarında 3D deneyim sunmalarını sağlıyor.
 
Arimars Teknoloji Operasyon Direktörü Buket Ustaoğlu, e-ticaret entegrasyonu, avatar, etkileşim, çevrimiçi toplantı, sanal mağaza, sanal showroom, oyunlaştırma, eğitim gibi modüllerle firmaları benzersiz deneyim ortamlarına taşıdıklarını belirterek, “Dijital gerçeklik teknolojilerinin kullanarak tamamı kendimize ait çözümler sunma; teknolojiye yön veren firmalardan biri olarak, dünya ölçeğine ulaşma hedeflerimizde, dünya firmalarıyla çok yakın bir noktadayız. ‘Çalışmaz, olmaz’ denilenleri bile başardık. Metaevren dijital platformumuz, mobil cihazlar dahil tüm platformlardaki tüm büyük tarayıcılarla uyumlu.” dedi.
 
NASIL BİR METAEVREN ?
 
2019’dan beri, metaverse’in ana bileşenleri artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve 3 boyutlu modeller/platformlar/animasyonlar konusunda çalıştıklarına değinen Buket Ustaoğlu, şöyle devam etti:
 
“25 yıl önce kitap satmak için oluşturulan 2 boyutlu görsellere sahip, veri tabanı listelerinin yüklenmesiyle ızgaralardan oluşan e-ticaret sitelerinin yerine, interaktif, bağlamsal, etkileşimli yeni bir web deneyimi için NextAR MetaEvren’i geliştirdik. Geniş kitlelerin günümüz altyapısıyla çok hızlı erişimi hedefiyle performans kaybı olmadan yüksek görsel kalitesine ulaşabilecek bir kurgulama gerçekleştirdik.
Firmalar için mevcut web sitelerine ve e-ticaret platformlarına entegre olabilsinler, ziyaretçi trafiklerini kaybetmesinler, ilave donanıma veya platforma üye olmaya ihtiyaç duyulmayan bir yapı olsun istedik. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel benzersiz metaevrenlere sahip olabilecekleri bir platform oluşturduk. Markalara, kurumsal yapılarına çok daha uygun ve esnek ortamlar oluşturabilmek imkanı da sunduk.”
 
PAREKENDE, MODA, SAĞLIK SEKTÖRLERİ VE DİĞERLERİ
 
Perakende dünyasında sanal mağaza çözümleri sunduklarını belirten Ustaoğlu, “Firmaları mevcut web sitelerinden kolayca ulaşılabilecek 3 boyutlu bir dünyaya taşıyoruz. Markanın ürünlerini görüp, videolarını izleyip, kişiselleştirebiliyorsunuz; ürünü artırılmış gerçeklik özelliğiyle bulunduğunuz ortamda görüntüleyip alabiliyorsunuz. Moda ve sağlık sektörü de potansiyel müşterilerimizden. Farklı modüller sayesinde, firmalar son kullanıcıları dışında şirket içi eğitimleri, aktiviteleri ve paylaşımları için de platformu etkin şekilde kullanılabildiğinden hedef kitlemiz web sitesi olan ve/veya internet platformu kullanan tüm firmalardan oluşuyor.” bilgisini paylaştı.
 
2023 VE SONRASI İÇİN GLOBAL PAZAR HEDEFİ
 
Metaevren konusunda tüm dünyanın inanılmaz ve heyecan verici olduğu kadar sorunlar ve limitasyonlar ile karşılaşacağı bir yolculuğun henüz başında olduğuna işaret eden Buket Ustaoğlu, “Bu yolculukta aktif bir şekilde yer almaktan büyük keyif ve heyecan duyuyoruz. 2023 ve sonrası için en önemli hedefimiz, platformumuzun global pazarlarda yaygınlaşmasını sağlamak.” ifadelerini kullandı.
Arimars, metaevrenin global oyuncularıyla rekabet ediyor
İşletmelerin IT'si mouse'tan cloud'a Eclit'e emanet
“Gıda ekosisteminin kadın girişimcilere ihtiyacı var”
MİA, fark yaratacak gelecek teknolojilerine odaklanıyor
TİM ve ihracatçı birlikler ile ilgili düzenlemeleri içeren kanun teklifi
Packupp, hızlı teslimatta büyümesini sürdürecek
AB'nin çelik ürünlerinde Türkiye’ye karşı uyguladığı korunma önlemleri uluslararası ticaret kurallarına aykırı bulundu
Alışan Lojistik'ten kadınlara çok yönlü destek
H-ÜFE’de yıllık yüzde 80,62 artış
AkLease’den Çevreci Yatırımlara Yeni Kaynak
SAS “Öncü kadın Dostu” uygulamalarıyla ilham veriyor
Wilo, çalışma kültürüyle endüstride fark yaratıyor
ASAŞ 6 kıtaya yaptığı satışlarla büyümesini sürdürüyor
Türkiye, NATO Siber Güvenlik Tatbikatı’nda dokuzunculuk elde etti
GlassHouse ekip ruhuna dayalı teknolojik deneyim sunuyor
İş Bankası'ndan karbonsuz ekonomiye destek
MechSoft'a “Harika İş Yeri Sertifikası”
Turizm yatırımcılarının 16 Mayıs’ta İstanbul’da bir araya geliyor
Enerji faturasında yüzde 154,7 artış
Merkez Bankası yıl sonu enflasyon tahminini 19,6 puan yükseltti
İş Leasing Türkiye’nin enerjisine yatırım yapıyor
BDDK ticari krediler için risk ağırlığını yüzde 200’e yükseltti
THY’nin ilk çeyrek net karı 161 milyon dolar
Akbank Yatırım’dan metaverse ile elektrikli ve otonom araç fonu
Şişecam yatırım ve büyümede hız kesmiyor